TessTravels.reismee.nl

(Kleine) update!

Hoi! Long time no talk! Sorry daarvoor, ik ben te erg aan het genieten dus een verhaaltje typen komt er niet altijd van ;-) Bovendien heb ik (helaas) niet overal WiFi, dus posten gaat niet altijd!

Ik zal een beetje samenvatten wat ik de laatste tijd zoal heb meegemaakt. Ik heb steekwoorden bijgehouden in mijn telefoon en mijn reisboekje is best up-to-date. Ik doe trouwens mijn best om niet te veel in het Engels te typen, maar dat wordt steeds moeilijker!

Goed, we zitten nu in Kings Cross Backpackers hostel. Het is schoon en netjes, er is WiFi, gratis (goed) ontbijt (eggs&pancakes, je hoort mij echt niet klagen), en aardige mensen. Prima locatie ook, dus ik ben tevreden.

Gister zijn we terug gekomen van 5 dagen surf camp!! 2 uur rijden vanaf Sydney, aan 7 miles beach in Gerroa. Ik ben echt heel blij dat ik dat heb gedaan. Het was een hele ervaring. 2 keer per dag kregen we 2 uur surfles van onze echte (leuke!!!!) surf instructeurs. Aan de ene kant ging het elke les beter, maar aan de andere kant werd het ook elke les vermoeiender. Ik ben heel wat bruises, cuts & muscles rijker. Gelukkig kregen we wel onwijs lekker te eten zodat onze energie niet helemaal onder het 0 punt zakte. Hier en daar een powernap en we waren good to go. Ik heb hier ook voor het eerst kangoeroevlees gegeten.. Voor vertrek had ik gezegd dat ik dat niet ging doen, uit principe. Super hypocriet natuurlijk, want ik eet ook varken/koe/kip/etc. Ik zag de leuke kangoeroes van Sydney Wild Life voor me en ik kon het gewoon niet. Ik heb het geprobeerd - omdat ik droge pasta ook niet al te aantrekkelijk vond - maar met dat beeld voor ogen in combinatie met het feit dat ik het oprecht niet lekker vond, heb ik er misschien 3 kleine happen van genomen. Never again. Misschien ben ik aan het eind van mijn reis wel helemaal vega, who knows.... ;-)

Van het surfen zelf weet ik nu de basics: hoe ga je het water in, hoe ga je op je surfboard liggen, hoe sta je op een surfboard, hoe blijf je er op staan en hoe stuur je etc. Ook hebben we geleerd over de veiligheid van het surfen en van de zee in het algemeen. We mochten uiteraard gewoon zelf golven proberen te catchen, en af en toe werden we geholpen zodat ze ons advies konden geven en mooie foto's konden maken met de GoPro. Een aantal hier van staan op mijn Facebook! De rest kun je vinden als je Surf Camp Australia op zoekt. Ze hebben ook een aftermovie gemaakt, die is alleen nog niet ge-upload. Zodra dit wel gedaan is zal ik 'm delen! Mij zie je er niet in surfen, maar je ziet wel mijn prachtige high-five met een van de instructeurs ;-) Als mama, papa en Sem naar Bali komen ga ik proberen of ik iets van mijn skills ook aan hun kan leren! Kan ik zelf ook een beetje beter oefenen en hopen dat ik in mijn eentje een groene golf kan catchen. Tot nu toe lukken mij alleen nog maar de white washed ones.

Wat verder leuk was op surf camp: we hebben dolfijnen gezien, pelikanen, zeekreeftjes, EEN SLANG, een prachtige sterrenhemel en heel wat mooie sunsets. Het eten was dus lekker, de mensen gezellig en ik heb me gewoon hartstikke prima vermaakt. Deze lines zullen me ook bijblijven: look up, stay centered, have fun. Surfen is zo filosofisch joh!!

Voor WiFi (en booze) moesten we uphill naar een pub, zo'n 10 minuten lopen. Om contact te houden met het thuisfront hebben we dit wel een aantal keer gedaan.

Een ander hoogtepunt was zeker de gratis koekjes die we kregen van een coach en de waterfights.

Wat hebben we naast surf camp nog meegemaakt.... We zijn naar de Sydney Tower geweest met prachtig uitzicht, naar Manly Beach met de ferry, naar Sydney Wild Life, Sydney Sea Life en Madame Tussauds. Verder hebben we nog meer geregeld voor ons verblijf hier en vooral veel gelopen en ons ogen uitgekeken. En gelachen, dat ook. We kunnen het nog steeds ontzettend goed met elkaar vinden!!

Dinsdag heb ik een sollicitatie bij Luna Park Sydney, om er te werken in de schoolvakantie van de Australische schoolkinderen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Wat ik eigenlijk graag wil is fruitplukken in Queensland, maar al het geld is momenteel welkom en ik probeer open minded te zijn en alle opportunities te pakken!! Ik denk dat dat wel 2 van de belangrijkste dingen zijn die ik hier leer.

Vanavond begint Mardi Gras, de gay pride in Sydney. Uiteraard gaan we daar ook heen. Ik ben erg benieuwd!!

Heimwee: ups & downs. Ik probeer hier heel erg in het nu te leven omdat ik anders straks thuis ben en niet genoeg heb genoten van alles wat ik hier mee maak. Toch heb ik elke dag een aantal momenten dat ik graag even thuis zou zijn. Ik denk dat dat blijft en dat het ook gezond is. Ik zou willen dat ik mensen in real life kon zien en er voor ze kon zijn, maar ik doe mijn best om er op andere manieren bij te zijn!!

Ik heb geen idee wanneer de volgende update komt, dus hey, schrijf je in voor de mailinglijst!!!
Foto's staan dus op Facebook, en op instagram (tess.nd / tess_travels).

Joeeee!

Reacties

Reacties

Anita

Klinkt allemaal goed Tess.. Geniet nog maar lekker verder en oi toi toi voor je sollicitatie,.

Paps

Awesome girl!!! Enjoy!!

Marjolein

Wat fijn toch elke weer om te lezen dat jij het zo ontzettend naar je zin hebt lief. Heimwee hoort erbij maar inderdaad Tess Geniet! En dat doe je! Dikke X

opa henk

Lieve Tess. wat leuk om je verhalen te lezen en merken hoe je het naar je zin hebt en geniet, maar ook van je ervaringen te leren. Je schrijft hartstikke leuk. Helaas hebben we zojuist het verdrieitige nieuws over je vriendin Wies gehoord.dat zal voor haar een vreselijke schok zijn geweest; opeens ziet je leven er volledig anders uit. Ook voor jou heel verdrietig als je vriendin zoiets moet meemaken. We kunnen ons voorstellen hoe dit je aangrijpt en dat je bij haar wilt zijn om haar te steunen, voorzover dat kan. Dat je terug wilt komen vinden we heel sterk van je. Je vader heeft beloofd ons op de hoogte houden. Heel veel sterkte en een voorspoedige thuisreis gewenst. We zien je spoedig. Liefs en dikke knuffel. Opa en Betty.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active