TessTravels.reismee.nl

Sydney dag 1 en 2 (en 3)

Hoi!!

Weer een update, iets recenter dit keer.

Momenteel is het 21 februari, 12.27 plaatselijke tijd in Sydney. We zitten in een koffietentje waar we gratis WiFi hebben. Dat is fijn want in het hostel kost het geld.. Vandaag is al de derde dag hier en het bevalt tot zover heel goed. Ons plan was om vandaag naar Bondi Beach te gaan, maar het is vrij regenachtig dus het leek ons niet helemaal de goede dag. De temperatuur is wel gewoon nog steeds hoog, dus geen lange broeken weer. We gaan waarschijnlijk vanmiddag/vanavond naar een of ander Braziliaans festival waar we via het hostel gratis heen kunnen. Zag er wel leuk uit dus ben benieuwd!

De eerste dag in Sydney bestond vooral uit wachten op het vliegveld, in een busje naar het hostel gereden worden met een vrij associale chauffeur en dingen regelen bij de bank. We krijgen hier een Australische bankrekening en pas en ook een TFN zodat we belasting kunnen terug krijgen als we weer naar huis gaan. Verder hebben we ook een simkaart gekregen die ik nog niet heb ingesteld dus binnenkort heb ik voor bellen en smsen een ander nummer! Alles wordt voor ons geregeld en we worden overal bij geholpen dus dat is super fijn. Hierna hebben we boodschappen gedaan voor het avondeten en toen gekookt: tomatensoep met stokbrood en knoflookboter, lekker makkelijk. In de bar van het hostel was een avond waar we een gratis drankje en gratis hapjes kregen. Als echte Nederlanders slaan wij gratis dingen natuurlijk niet af, dus daar zijn we ook nog even heen geweest. Daarna internet gebruikt en niet al te laat gaan slapen.

De volgende dag zijn we volgens mij allemaal een aantal keer vroeg wakker geworden door de jetlag. In het hostel kregen we gratis ontbijt en daarna zijn we aan een (toeristische) wandeling begonnen. We hebben het Opera House en de Harbour Bridge gezien en zijn nog naar een markt geweest. Ook nog sushi gegeten, wat hier veel groter en goedkoper is. Zeker een pluspunt voor mij! Het was de hele dag hartstikke bewolkt, dus wij dachten dat we ons niet per se hoefde in te smeren... Grote fout, allemaal verbrand. 's avonds ben ik ziek geweest wat waarschijnlijk een gevolg was van het niet insmeren, weinig eten, moeheid en niet genoeg drinken. Beetje een zonnesteek dus. Terwijl de rest aan het eten was heb ik een uurtje geslapen en toen ik wakker werd ging het al veel beter. De anderen hadden eten voor mij overgelaten, super lief, dus dat heb ik daarna gegeten en tegelijkertijd even met mama gefacetimed. Was fijn om haar even te zien! Het tijdsverschil is wel echt heel erg wennen. Ik ging bijna naar bed, terwijl zij er net uit kwam. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat dat normaal voelt.

Vanochtend al iets normalere tijd wakker geworden. Toen we naar buiten keken zagen we dus dat het regende, dus de strandplannen zijn gecanceld. Na het ontbijt hebben we ons volgende hostel geboekt, even in de buurt gekeken en uiteindelijk beland bij dit koffietentje omdat we zin hadden in koffie en er "Free WiFi" op de deur stond. Zometeen gaan we hier weer weg en dan gaan we even kijken wat we de rest van de reis nog een beetje willen doen etc.

We hebben trouwens een beetje opgelet of ze hier nou echt vaak "no worries" zeggen, en het antwoord is ja. Ze gebruiken het hier zoals Amerikanen/Engelsen zouden zeggen "no problem" of "It's okay!". Ik vind "no worries" eigenlijk veel leuker klinken.

Er is een nieuw filmpje onderweg!! Foto's ga ik denk ik toch alleen op Facebook zetten en niet hier. Het volgende hostel heeft gratis WiFi dus dan zal ik hier ook iets vaker wat posten.

Bye bye xxx

Reacties

Reacties

Sem

Klinkt als leuke eerste paar dagen!! hoop dat je vol aan het genieten bent. Xxx semmie

Omer Tits

Fijne lange update.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active