TessTravels.reismee.nl

100 jaar vliegen en Singapore

Hoi!

Even een kleine update, geschreven in het vliegtuig van Singapore naar Sydney: als het goed is de laatste vlucht voor een tijdje. Ik zal jullie het hele vliegverhaal een beetje besparen. Samenvatting: het eerste vliegtuig was veel te fancy, we zijn zeker niet verhongerd, ik heb voor voorlopig wel weer even genoeg series en films gekeken, en het voelt op dit moment alsof we non-stop in een vliegtuig hebben gezeten voor een aantal dagen. Gelukkig was dat natuurlijk niet helemaal waar, want de eerste stop was Singapore! Bovendien heb ik mij best prima vermaakt hoor, 53+ uur aan muziek, wifi (ja in een vliegtuig, how and why you’ll ask), het openmaken van VEEL TE LIEVE KADOOTJES (y’all know who you are), en dus alle films en series. Verder zat ik ook prima dichtbij reisgenoten. Ook meteen ontdekt dat mijn handbagage veel te vol zat dus dat heb ik in het hotel in Singapore maar meteen even overgeheveld want dat kon echt niet. Ik + mijn backpack zijn overigens ook nog niet de beste vrienden.

Dan zal ik nog even wat dieper ingaan op onze dag(en) in Singapore. Bij het hotel kregen we een gratis ontbijt, en als echte alles-eter ging ik ook meteen voor een vol Aziatische maaltijd. Inclusief rijst en vis, want waarom niet. Vervolgens hadden wij nog wat tijd over dus die hebben we eerst op ons kamer doorgebracht. Vervolgens zijn we met de hele groep een beetje rond gaan lopen en eindigde in een winkelcentrum. Daar ijskoffie gedronken en nog wat langer blijven zitten. 3 keer raden waarom? Jup, er was dus WiFi. Hierna werden wij opgehaald met een busje: er stond een 3 uur durende tour op de planning. Het was buiten super warm (rond de 32 graden, sorry vrienden en familie in het koude NL), maar de bus had goede airconditioning. Onze “tourleider” heeft ons veel informatie gegeven over Singapore & zijn inwoners, en we zijn een aantal keer uitgestapt zodat we rond konden lopen en foto’s konden maken. Inmiddels staat er al een video op mijn blog van voornamelijk deze tour. Foto’s zal ik ook zsm uploaden! Ik vond de tour persoonlijk heel leuk, we hebben veel gezien in de korte tijd die we hadden. Wat mij vooral opviel was dat het een schone stad is en dat er super veel bomen zijn, ook midden in de stad tussen alle gebouwen. Er zijn velen foto waardige plekken te vinden. We zijn ook naar de verschillende culturele “centra” geweest: China Town, Malay Town en Little India. De bevolking van Singapore komt voornamelijk uit China, Maleisië en India, en spreken deze talen en Engels. Ze wonen overigens niet in de culturele centra van hun afkomst, dit is voornamelijk commercieel. Maakte het niet minder mooi om te zien! Heel leuk dat we in een stad van meerdere culturen konden zien. Onze tourleider zei ook dat ondanks het religieuze verschil en verschillen in afkomst tussen de inwoners, iedereen goed met elkaar om kan gaan. Ik denk dat veel mensen daar nog wat van zouden kunnen leren.

Na de tour werden we afgezet op het vliegveld, rond een uur of 17.30 Singapore tijd. Ons vlucht was pas om 23.50, dus we hadden nog aardig wat tijd te killen. Ik geloof dat we ons allemaal prima vermaakt hebben though. Er was namelijk weer WiFi……..maar het was ook gewoon gezellig. Ik heb mijn tijd gebruikt om de video van Singapore te bewerken en deze meteen online gegooid. Verder hebben we ons nog vermaakt op allerlei andere manieren zoals roeien op de loopband en met Steven zijn snoepjes.. De meeste mensen gingen even Skypen/FaceTimen, maar voor mij kwam dat net niet helemaal lekker uit met de tijd. Dat komt dus later wel. We zijn ook nog naar een vlindertuin op het vliegveld gegaan en dat was me toch spectaculair!! Werd overal reclame voor gemaakt en ik heb precies: 3 vlinders gezien. Ze sliepen ook nog allemaal. Super top.

Inmiddels zitten we al zo’n 2 uur in dit vliegtuig en hebben we nog ongeveer 5.5 uur te gaan. Ik ga zo maar even slapen want het is nu 02:11 Singapore tijd, en als we aankomen is het in Sydney al 08.00 uur, wat betekent dat we dan meteen een hele dag voor de boeg hebben…. Natuurlijk heb ik daar hartstikke veel zin in, maar ik denk dat ik er meer van kan genieten als ik mijn rust pak. Verder ook gewoon helemaal geen interessant verhaal dit stukje.

Nou joe, als ik dit heb gepost ben ik waarschijnlijk in Sydney en slapen jullie hoogstwaarschijnlijk nog (behalve misschien mah friends die ook aan de andere kant van de wereld zijn).

Talk to you & vergeet je niet op te geven voor mijn mailinglijst!! Kun je mijn geweldige posts nooit missen ;-)

(Geschreven op 18 februari, sorry, lack of WiFi)

Reacties

Reacties

Mam

Wat super allemaal lieverd! Geniet! ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active